Olvasd el Mark Schaefer vitaindító és összegző blogposztjait a Businesses Grow oldalon:
Schaefer, Mark (2014): Content Shock: Why content marketing is not a sustainable strategy (In: Businesses Grow: http://www.businessesgrow.com/2014/01/06/content-shock/ Újra letöltve 2015.03.24.)
Schaefer, Mark (2014): Six Arguments Against Content Shock (In: Businesses Grow: http://www.businessesgrow.com/2014/01/27/best-content-rise-top/ Újra letöltve 2015.03.24.)
Majd válaszolj ezekre a kérdésekre egy maximum egy oldalas blogposztban a blogodon:
- Mit jelent a content schock fogalma?
- Szerinted létezik a content shock? Mi a személyes tapasztalatod?
- Melyik oldalnak van szerinted igaza (akik szerint ez létezik és érdemes vele foglalkozni vagy, akik szerint ez pusztán merő kitaláció)?
- Melyik érvvel – ellenérvvel tudsz a leginkább azonosulni ebben a vitában? Miért?
A content shock jelentése:
Lényegében, a fogalom azt jelenti, hogy amíg média tartalma folyamatosan nő, addig a fogyasztók igénye véges. Ezért elméletben el fog jönni a pillanat, amikor már nem tudnak annyi információt befogadni közel sem, mint, amennyit a média közöl, és nem is akarnak majd a fogyasztók.
A fogalom nem foglalkozik egy változóval, ami nem más mint az emberi intelligencia. Az emberek hajlamosak a megszokottságra, de még inkább árérzékenyek a médiával kapcsolatban. Majdnem elvárás már, hogy mivel a neten minden elérhető már, ezért minden legyen olcsóbb és olcsóbb. Potenciálisan így létezik még verseny és lesz is majd, a marketing lesz a lényeg, ki tudja jobban eladni a saját termékét. A fogyasztó nem fog törődni azzal hogy 99% ban megegyeznek a termékek mindenben. A cikkben olvasható is, hogy nem az érték lesz a lényeg, hanem az előbb leírt marketing stb. Ez nyilván szomorú is, mert azért kell többségben ostoba médiatermékeket látnom, mert a legtöbb fogyasztónak ez kell.
Egy elméleti kérdésként feltenném azt ,hogy egy olyan tartalomszolgáltató, aki igazán értéket teremt, akarja e, hogy hozzá méltó fogyasztója legyen, vagy ugyanúgy a mennyiség lenne számára a lényeg. Ha én szolgáltatnék tartalmat azt akarnám hogy olyan emberekhez jusson el, aki képes megérteni.
Tehát paradoxonként felhozható, hogy mire megy az adott vállalat, vagy média. Ha csak a pénzre, és a minél nagyobb fogyasztó mennyiségre, akkor lényegtelen a termék minősége, a marketing a lényeg.
Viszont aki képes értéket teremteni, az valószínűleg fel is tudja ismerni a fogyasztói, és társadalmi igényeket. így ha akarja, igen is értéket tud teremteni, és nyereséges is tud maradni. Elég ha megnézzük a hvg-t manapság. Elkezdett ömleni a bulvár, de még mindig lehetséges értelmes cikket találni és sikeresek maradtak. Ezzel ellentétben az atlatszo.hu, ami tényleg értéket hoz létre, és rengeteg energiát fektet bele nem képesek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.